Polityka prywatności Mapa strony
Home O nas Nakład i dystrybucja Reklama Jak otrzymać Hurtownie dla cateringu Archiwum Kontakt

Dieta śródziemnomorska - lekiem na depresję


Data: 2009-10-07

Według hiszpańskich naukowców dieta śródziemnomorska, uważana za czynnik chroniący przed chorobami serca i rakiem, może również pomóc w zapobieganiu depresji - podał portal BBC News. Wyniki badań przeprowadzonych przez uniwersytety Las Palmas i Nawarry publikuje "Journal of the American Medical Association". Ich autorzy zastrzegają jednak, że potrzebne są dalsze badania na szeroką skalę, by potwierdzić te ustalenia. Badania trwały cztery lata i objęły 10 094 osób. Pod uwagę brano stan cywilny respondentów, liczbę dzieci, czynniki związane ze zdrowym stylem życia, a także pewne cechy charakteru. Na tej podstawie naukowcy doszli do wniosku, że prawdopodobieństwo rozwinięcia się depresji jest o około 30 proc. mniejsze u ludzi, których dieta zawiera dużo warzyw, owoców i zbóż i mało czerwonego mięsa. Najczęściej zwolennikami diety śródziemnomorskiej byli mężczyźni, nie palący lub eks-palacze, osoby w związku małżeńskim i starsze oraz te bardziej aktywne fizycznie. Cytowana przez BBC dr Cecilia D'Felice, psycholog kliniczny, przyznaje, że jest coraz więcej dowodów na znaczenie diety w leczeniu depresji. Jak wskazała, wiadomo, że dieta bogata w oliwę z oliwek podnosi poziom serotoniny, a właśnie na tym, by utrzymać więcej dostępnej w mózgu serotoniny, polega działanie większości leków antydepresyjnych.
(Źródło: Onet.pl)


Galeria







Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Restauratora 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!